Καταστατικό Πολιτικού Κινήματος
"Ελληνικός Παλμός" V7
Προοίμιο-Σύσταση
του κόμματος
Το πολιτικό
κόμμα με την επωνυμία «ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΠΑΛΜΟΣ» ιδρύθηκε κατά τα προβλεπόμενα στο α.
29 του Ν. 3023/02, ως τροποποιήθηκε και ισχύει, και το παρόν καταστατικό
προσαρτάται ως συνημμένο στην Ιδρυτική Δήλωση – Διακήρυξη του κόμματος ως
υποβλήθηκε στον Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου.
Το πολιτικό κόμμα “Ελληνικός Παλμός”
ιδρύεται με σκοπό την πνευματική, πολιτιστική, οικονομική και
κοινωνική ανασυγκρότηση του Ελληνικού κράτους, μέσα από τις αρχές του
Συντάγματος, της Ορθόδοξης Χριστιανικής Παράδοσης, της κοινοτικής ζωής,
της δικαιοσύνης, της ελευθερίας και της φιλαλληλίας. Βασίζεται στην ιστορική
συνέχεια του Γένους και στο ιδεώδες του ανθρώπου που πορεύεται με πίστη, ευθύνη
και σεβασμό στα διαχρονικά ιδανικά της Ελλάδος.
Άρθρο
1 – Επωνυμία και Έδρα
Η επωνυμία του πολιτικού κόμματοςείναι: “Ελληνικός Παλμός”. Κατοχυρώνει διά
της παρούσης και την επωνυμία “Εθνικός Παλμός”
για δυνητική πρόσθετη χρήση στο μέλλον.Το έμβλημα του πολιτικού φορέα περιγράφεται ως εις την
ιδρυτική διακήρυξη στην οποία επισυνάπτεται συνημμένα το παρόν καταστατικό.
Η έδρα του κόμματος βρίσκεται στην Αθήνα, με δυνατότητα δημιουργίας τοπικών
οργανώσεων σε όλη την Ελλάδα και στο εξωτερικό όπου υπάρχει Ομογένεια.
Άρθρο
2 – Σκοποί
Οι βασικοί σκοποί του πολιτικού
κινήματος “Ελληνικός Παλμός” είναι η διακυβέρνηση της χώρας με τρόπο ώστε η
Ελλάδα να αποδεσμευτεί από την διεθνή οικονομική εξάρτηση, να βελτιώσει την
ευημερία των Ελλήνων πολιτών και να προωθήσει την γεωπολιτική επιρροή και ισχύ
της χώρας. Ειδικότεροι σκοποί είναι:
Η προάσπιση της Εθνικής Κυριαρχίας, της
Εθνικής Ανεξαρτησίας , της εδαφικής ακεραιότητας της πατρίδας μας και η
προάσπιση του Ελληνικού εθνικού Δημοσίου και Ιδιωτικού πλούτου.
Η προστασία του
δημογραφικού χαρακτήρα της Ελλάδας ως το μείζον πρόβλημα για να αποφευχθεί
η περαιτέρω μείωση του Ελληνικού
πληθυσμού.
Η απεμπλοκή από τα μνημόνια, τα
οποία κατέστησαν τη χώρα μας αποικία χρέους, με την υφαρπαγή και υποθήκευση της
δημόσιας και ιδιωτικής περιουσίας, με αποτέλεσμα την δημιουργία ασφυκτικά
δυσμενών κοινωνικο-οικονομικών επιπτώσεων.
Η κατάργηση της Συνθήκης των Πρεσπών. (Συγκρότηση
επιτροπής Ανωτάτων Δικαστικών για καταγραφή πράξεων και παραλείψεων
αξιωματούχων των κυβερνήσεων ενάντια στα συμφέροντα του έθνους).
Η κατάργηση των
υποχρεωτικοτήτων που καταργούν τις ατομικές ελευθερίες του Έλληνα πολίτη, όπως
αυτές θεμελιώνονται από το Σύνταγμα, τους νόμους και το Ευρωπαϊκό
Δίκαιο, στις οποίες ενδεικτικά εντάσσονται, οι ιατρικές πράξεις χωρίς την
συναίνεση του πολίτη (πχ εμβόλια mRNA), ο προσωπικός αριθμός, οι θεμελειώδεις αλλαγές στη
λειτουργία του χρήματος και η αντικατάσταση των συναλλαγών αποκλειστικά και
μόνο με και το ψηφιακό νόμισμα προς τον σκοπό του πλήρους ελέγχου των
συναλλαγών.
Η κατάργηση των Μ.Κ.Ο. που
δραστηριοποιούνται στη διακίνηση ανθρώπων που εισέρχονται παράνομα στην χώρα.
Η αντιμετώπιση της
πληθυσμιακής,πολιτιστικής και πολιτισμικής αλλοίωσης του Ελληνικού λαού από τις
παράνομες εισροές αλλογενών και αλλοθρήσκων πληθυσμών.
Ο αυστηρός οικονομικός έλεγχος για την
σπατάλη του δημόσιου χρήματος της χώρας όλων των προηγούμενων κυβερνήσεων και η
επιβολή ποινικών και αστικών κυρώσεων σε εκείνους που
παράνομα έβλαψαν το Ελληνικό δημόσιο και τους Έλληνες πολίτες, με άμεση
κατάργηση του νόμου περί ευθύνης υπουργών.
Η επανεξέταση του
νομικού πλαισίου για άρση της σύγχυσης και της ασάφειας που δημιουργούν
οι υφιστάμενοι νόμοι για την απαγόρευση των δικαιοπραξιών στις παραμεθόριες
περιοχές, προκειμένου να διασφαλισθεί η Εθνική ασφάλεια της χώρας .
Η ανάδειξη της πολιτιστικής και
ιστορικής συνέχειας του Ελληνισμού.
Η προώθηση της κοινοτικής κοινωνικής
δομής και της αλληλοβοήθειας.
Η υπεράσπιση της ελευθερίας, της
δικαιοσύνης και της ανθρώπινης αξιοπρέπειας.
Η ενίσχυση της παραδοσιακής παιδείας,
οικογένειας και ελληνικής γλώσσας.
Η ενίσχυση της Οικονομίας για την
οικονομική ευημερία της Χώρας, η οποία θα επιτευχθεί, εκτός των άλλων μέτρων
και με την δημιουργία προϋποθέσεων και ευκαιριών για τον επαναπατρισμό των
απανταχού Ελλήνων που πρόσφατα κατέφυγαν στο εξωτερικό και οι οποίοι αποτελούν
Κεφάλαιο Ανάπτυξης της Χώρας μας, αλλά και προϋπόθεση για την εν μέρει επίλυση
της υπογεννητικότητας και της ως εκ ταύτης μειώσεως του πληθυσμού της.
Τα ανωτέρω αποσκοπούν στην
ανάκτηση της εμπιστοσύνης των πολιτών στην πολιτεία μέσω της
αξιοκρατίας και των ίσων ευκαιριών.
Άρθρο
3 – Βασικές Αρχές
Το πολιτικό κόμμα εμφορείται από τις
εξής αρχές:
Ορθόδοξη
Πίστη:
ως πνευματικό θεμέλιο
έτσι όπως πηγάζει και από το Σύνταγμά μας, αναγνωρίζοντας την προσφορά της
στο Έθνος αλλά ταυτόχρονα και ο σεβασμός στο δικαίωμα της ανεξιθρησκείας,
ως επιλογή κάθε Έλληνα πολίτη.
Κοινοτισμός: με βάση την παράδοση των κοινοτήτων
και όχι του κρατικού συγκεντρωτισμού.
Ανεξάρτητη Δικαιοσύνη: ως θεμέλιο του Δημοκρατικού
Πολιτεύματος και της τήρησης του Συντάγματος και των νόμων.
Σεμνότητα και προσφορά: στην υπηρεσία του κοινού καλού
(οφέλους), στο εμείς και όχι στο εγώ.
Παράδοση και ανανέωση: Η παράδοση δεν αποτελεί σημείο
αναφοράς του παρελθόντος, αλλά μέρος μιας ζωντανής συνέχειας που εμπνέει το
παρόν και το διαμορφώνει.
Ειρηνική και δημιουργική συμμετοχή στα κοινά, με σεβασμό στον
συνάνθρωπο.
Εθνικής Κυριαρχία: Το κίνημά μας
απορρίπτει, έναντι οιουδήποτε, την εκχώρηση της
και την κατάργηση του Εθνους-Κράτους. Εγγυάται τα κυριαρχικά δικαιώματα
της Ελλάδος σε σχέση με : α) Τον καθορισμό της αιγιαλίτιδας ζώνης μέχρι τα 12
ναυτικά μίλια που αποτελεί μονομερώς ασκούμενο κυριαρχικό δικαίωμα της Ελλάδος
και την ανακήρυξη-οριοθέτηση ΑΟΖ με την Κύπρο στο πλαίσιο του Ευρωπαικού
Δικαίου β) την διεκδίκηση των οφειλομένων από την Γερμανία αποζημιώσεων και των
κατοχικών δανείων.
Τέλος κατοχυρώνει την ισονομία, ισότητα, αλληλεγγύη,
δικαιοσύνη και αξιοκρατία.
Άρθρο
4 – Μέλη
4.1 Προϋποθέσεις εγγραφής μέλους
Όλοι οι Έλληνες πολίτες που αποδέχονται τις αρχές, τις
αξίες και τους στόχους του κινήματος, δικαιούνται να συμμετέχουν στο πολιτικό
κίνημα <Ελληνικός Παλμός> ως μέλη, αρκεί:
-Να σέβονται την Ορθόδοξη πίστη και τον Ελληνορθόδοξο
χαρακτήρα της Πατρίδας μας.
-Να είναι ενήλικες
σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία
-Να μη συμμετέχουν σε οργανώσεις ή παραρτήματα αυτών
που υιοθετούν πρακτικές μυστικές ή φανερές με ιδέες αντίθετες με την
Ελληνορθόδοξη παράδοση.
-Να μη συμμετέχουν σε άλλα κόμματα.
-Να μην έχουν υπογράψει τα μνημόνια και
άλλα νομοσχέδια που αντιτίθενται στις αρχές του κινήματος.
Να μην έχουν στερηθεί τα πολιτικά τους δικαιώματα,
λόγω καταδίκης και για όσο χρόνο διαρκεί η στέρηση αυτή.
Να μην τελούν υπό
στερητική δικαστική συμπαράσταση (πλήρη ή μερική) υπό επικουρική δικαστική
συμπαράσταση (πλήρη ή μερική).
-Να σέβονται τις αρχές που διέπουν
την ιδρυτική διακήρυξη Και το καταστατικό του κινήματος.
ΑΠΛΑ ΜΕΛΗ
Η εγγραφή στο κίνημα των απλών μελών γίνεται με την
υποβολή αιτήσεως στις τοπικές οργανώσεις-τοπικά συμβούλια της κατοικίας του
αιτούντος, η οποία συνοδεύεται με υπεύθυνη δήλωσή του περί αποδοχής της
ιδρυτικής διακήρυξης και του καταστατικού του κινήματος.
ΤΑΚΤΙΚΑ ΜΕΛΗ ΤΗΣ
ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ(Διαδικασία μέχρι το 1ο Τακτικό Συνεδριο)
Τα τακτικά μέλη της Κεντρικής Πολιτικής Επιτροπής
αυξάνονται με την διαδικασία που έχει ήδη ψηφίσει η Κ.Π.Ε
Τα
μέλη συμμετέχουν στις διαδικασίες του Κόμματος με ισοτιμία και ελευθερία
έκφρασης.
Υποχρεούνται
να τηρούν τις αρχές του Κινήματος και να προάγουν το πνεύμα συνεργασίας.
ΑΠΩΛΕΙΑ ΤΗΣ ΙΔΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΛΟΥΣ.
Η απώλεια της ιδιότητας μέλους απλού η Κ.Π.Ε,
επέρχεται α)με την υποβολή αίτησής περί παραιτήσεως και β) στην περίπτωση που
λόγω παράβασης του Κώδικα Δεοντολογίας, παραπεμφθεί στην Επιτροπή Δεοντολογίας,
η οποία θα αποφασίσει, με αιτιολογημένη έκθεση που θα σταλεί στην Κ.Π.Ε και με
απόφαση της με 50% + 1, την απώλεια της ιδιότητάς του ως μέλους της Κεντρικής
Πολιτικής επιτροπής και του κόμματος.
4.2 Οργάνωση μελών σε κοινότητες και
Συμβούλια
Η
οργάνωση των μελών του κινήματος σε τοπικά περιφερειακά Συμβούλια, με βάση τις
αρχές του Κοινοτισμού, μπορεί να στηριχθεί σε μια αποκεντρωμένη,
συμμετοχική και αυτοδιοικούμενη δομή. Η κοινότητα
ενημερώνει για δράσεις, αποφάσεις και εκδηλώσεις τα Νομαρχιακά συμβούλια-
επιτροπές και δή τους Προέδρους αυτών αλλά και τους Επόπτες της εκάστοτε
περιφέρειας, οι οποίοι στην συνέχεια ενημερώνουν την Κεντρική Πολιτική
Επιτροπή.
Ο
Κοινοτισμός, ως ιστορική και πολιτισμική μορφή κοινωνικής οργάνωσης,
επικεντρώνεται στην "κοινότητα των πολιτών" ως βασικό κύτταρο
πολιτικής δράσης, λήψης αποφάσεων και αλληλεγγύης με θεσμούς που έχουν δημιουργηθεί από τους
ίδιους τους πολίτες ως ενεργά υποκείμενα (κοινοτικές πολιτικοοικονομικές δομές
και αρχές, δημοψηφίσματα και συνελεύσεις)
4.2.1 Τοπικές Οργανώσεις & Κοινοτικά
Συμβούλια
Σε
κάθε Δήμο συγκροτείται Τοπική Οργάνωση – Κοινοτικό Συμβούλιο, αποτελούμενο από
εγγεγραμμένα μέλη και φίλους του κινήματος. Οι Τοπικές Οργανώσεις λειτουργούν
βάσει των κοινοτικών αρχών, με δομή ως εξής:
4.2.1.1 Διοικητική Δομή Τοπικής
Οργάνωσης – Κοινοτικού Συμβουλίου
Κάθε
Τοπική Οργάνωση διοικείται από Τριμελές Διοικητικό Συμβούλιο, το
οποίο προκύπτει από εκλογές μεταξύ των μελών της κοινότητας. Το συμβούλιο
απαρτίζεται από:
- Πρόεδρο
- Υπεύθυνο Γραμματέα
- Εκπρόσωπο Τύπου - Υπεύθυνο Social Media
Ο
Πρόεδρος εκπροσωπεί δημόσια την Τοπική Οργάνωση και μεταφέρει θεσμικά τις
αποφάσεις στο Νομαρχιακό επίπεδο.
Ο Υπεύθυνος Γραμματέας διατηρεί μητρώο μελών, φίλων και ενεργών υποστηρικτών
του κινήματος, με πλήρη σεβασμό στη νομοθεσία περί προσωπικών δεδομένων.
Ο Εκπρόσωπος Τύπου προωθεί τις δράσεις και θέσεις του κινήματος σε τοπικό
επίπεδο και συντονίζεται με τους αντίστοιχους νομαρχιακούς εκπροσώπους.
4.2.2.2Θεματικές Ομάδες
Στην κάθε Τοπική Οργάνωση συγκροτούνται
Θεματικές Ομάδες ανά τομέα ανάλογα με τις τοπικές ανάγκες π.χ Υγεία,
Οικονομία,
Παιδεία,
Αγροτική Ανάπτυξη κτλ
Οι Υπεύθυνοι Θεματικών Ομάδων:
- Καταγράφουν ζητήματα του τομέα τους
- Διατηρούν λίστα φορέων, συλλόγων, σωματείων
- Ενημερώνουν ένα κοινό Νομαρχιακό
Ημερολόγιο Εκδηλώσεων
- Ενισχύουν τη φυσική παρουσία του Κινήματος σε
δράσεις και εκδηλώσεις
- Ελέγχουν ότι η λειτουργία των ομάδων είναι
σύμφωνη με τις αρχές λειτουργίας του κινήματος
Φίλοι του Κινήματος μπορούν να
συμμετέχουν ενεργά στις θεματικές ομάδες, χωρίς απαραίτητα να είναι μέλη.
4.2.3 Κοινοτικά Συμβούλια-Τοπικές Οργανώσεις
4.2.3.1 Σύνθεση
α. Απαρτίζονται από τα εγγεγραμμένα μέλη
της κοινότητας
β. Συνεδριάζουν τακτικά (π.χ. μηνιαία)
γ. Είναι ανοιχτά σε όλα τα μέλη της κοινότητας
4.2.3.2 Ρόλοι
α. Συζήτηση τοπικών προβλημάτων
β. Προτάσεις πολιτικών πρωτοβουλιών
γ. Επιλογή προσωρινών εκπροσώπων για το επόμενο επίπεδο
4.2.4 Νομαρχιακά Συμβούλια
4.2.4.1 Σύνθεση
α. Απαρτίζονται από:
- Προέδρους Τοπικών Οργανώσεων- Κοινοτικών
Συμβουλίων
- Υπεύθυνους γραμματείς
- Εκπροσώπους Τύπου των Δήμων
β. Εκλέγουν Τριμελές Όργανο: - Πρόεδρο Νομαρχιακής Επιτροπής
- Υπεύθυνο Γραμματέα νομού
- Εκπρόσωπο Τύπου & Social Media
4.2.4.2 Ρόλοι
α. Συντονισμός δράσεων σε επίπεδο Νομού
β. Υποστήριξη διατοπικών εγχειρημάτων (περιβάλλον, πολιτισμός κ.λπ.)
γ. Διαβίβαση των τοπικών αιτημάτων στην Κ.Π.Ε
4.2.4.3 Επόπτης Περιφέρειας
Σε
κάθε μία από τις 13 Περιφέρειες της Επικρατείας ορίζεται από την Κ.Π.Ε ο
Υπεύθυνος Περιφερείας κατόπιν εκλογής. Η θητεία τους είναι διετής.
Ο Επόπτης της Περιφέρειας εκλέγεται
από την από την Κεντρική Επιτροπή, με τα εξής χαρακτηριστικά:
- Είναι θεσμικά τοποθετημένος, ως θεματοφύλακας του
Καταστατικού από την Κ.Π.Ε
- Έχει δημόσιο ρόλο, δίνει αναφορά στην
κεντρική γραμματεία
- Συμμετέχει σε όλες τις ομάδες επικοινωνίας της
Νομαρχίας ως παρατηρητής
- Εποπτεύει την τήρηση του ηθικού και θεσμικού
πλαισίου
- Ενεργεί ενωτικά, προλαμβάνοντας αυθαιρεσίες ή
συγκρούσεις
- Είναι ο "πρώτος μεταξύ ίσων" – χωρίς
εκτελεστική ισχύ, αλλά με μεγάλη ηθική επιρροή
4.3 Αντιπροσώπευση στα Όργανα – Οργάνωση
4.3.1 Οργάνωση Νομαρχιακής Κοινότητας
Η Νομαρχιακή Κοινότητα (Ν.Κ.)
αποτελείται από όλα τα μέλη της εκλογικής περιφέρειας.
4.3.2 Διοικητικά όργανα – Εκλογή
· Εκλέγεται ο Υπεύθυνος και
ο Γραμματέας της Νομαρχιακής Κοινότητας κάθε διετία.
· Ο Υπεύθυνος της Νομαρχιακής Κοινότητας
συμμετέχει στο Συνέδριο του Κινήματος.
4.4 Μητρώο Μελών
Το μητρώο μελών τηρείται στη Κεντρική Γραμματεία του
κινήματος πρόσβαση σε αυτό έχουν ο Πρόεδρος ο Γενικός Γραμματέας και η
Εκτελεστική Επιτροπή. Περιλαμβάνει όλα τα μέλη που είναι εγγεγραμμένα στις
τοπικές οργανώσεις-κοινοτικά συμβούλια όλων των Δήμων της Ελληνικής
Επικράτειας.
Κάθε μέλος το οποίο αλλάζει τόπο κατοικίας σε άλλο
Δήμο, έχει την δυνατότητα να μεταγραφεί στο κοινοτικό-τοπικό συμβούλιο του
Δήμου της νέας του κατοικίας, με την υποχρέωση να ενημερώσει την τοπική
οργάνωση της οποίας ήταν μέλος, για τη μεταγραφή του στη νέα συγκεκριμένη
τοπική οργάνωση του κινήματος, για να αποφευχθεί το ενδεχόμενο διπλής εγγραφής.
Άρθρο
5 – Όργανα Κεντρικής Διοίκησης
5.1 Συνέδριο
Είναι
το ανώτατο όργανο του Κινήματος. Λαμβάνει αποφάσεις για το σύνολο της
πολιτικής του κινήματος, οι οποίες ισχύουν μέχρι το
επόμενο Συνέδριο, σεβόμενο πάντα τις αρχές και τις αξίες του.
Το συνέδριο έχει απαρτία όταν συμμετέχουν και
παρευρίσκονται σε αυτό τουλάχιστον το 50% + 1 των μελών του.
Το Συνέδριο ελέγχει όλα τα όργανα του κινήματος και
διαθέτει την αποκλειστική αρμοδιότητα αναθεώρησης ή τροποποίησης του
καταστατικού.
Μπορεί
να είναι τακτικό ή έκτακτο
5.1.1 Τακτικό Συνέδριο
Συγκαλείται υποχρεωτικά κάθε 3 έτη.
Η προκήρυξή της διεξαγωγής του διενεργείται με
εισήγηση του Γενικού Γραμματέα και απόφαση του Προέδρου του κινήματος, η οποία
εκδίδεται τουλάχιστον τρεις (3) μήνες πριν από την ημερομηνία διεξαγωγής
του. Στην απόφαση καθορίζονται με κριτήριο το θεσμικό τους ρόλο στο κίνημα, ο
πρόεδρος και τα μέλη που θα απαρτίζουν την Κεντρική Οργανωτική Επιτροπή
Συνεδρίου (ΚΟΕΣ), η οποία θα εκλέγεται από την Κ.Π.Ε με ψηφοφορία και θα
αποτελείται από μονό αριθμό μελών πχ 7,9
και θα φέρει την ευθύνη για την προσυνεδριακή διαδικασία και την
διοργάνωση του συνεδρίου.
Ψηφίζει
τον Πρόεδρο και εκλέγει τα αιρετά μέλη της Κεντρικής Επιτροπής (μέχρι 101
).
Στο Συνέδριο συμμετέχουν με δικαίωμα ψήφου:
Όλοι οι σύνεδροι, ο Πρόεδρος και Αντιπρόεδρος του κινήματος – Η
Κοινοβουλευτική Ομάδα – η Κεντρική Πολιτική Επιτροπή – ο Γενικός Γραμματέας του
κινήματος – Οι Πρόεδροι Νομαρχιακών και Περιφερειακών Συμβουλίων τα Μέλη των
Επιτροπών και των Επιστημονικών ομάδων (εφόσον είναι μέλη του κόμματος) – ο
Προϊστάμενος της Νομικής Υπηρεσίας – οι αιρετοί εκπρόσωποι της Νεολαίας του
κινήματος – οι Γραμματείς όλων των Γραμματειών και οι αναπληρωτές τους – οι
Υποψήφιοι Βουλευτές και Ευρωβουλευτές και ένα ποσοστό από τα μέλη του
κινήματος, το οποίο θα ορίσει ο Κ.Ο.Ε.Σ
5.1.2
Έκτακτο Συνέδριο
Συγκαλείται
στην χρονική περίοδο μεταξύ δύο Τακτικών Συνεδρίων, συμμετέχουν οι σύνεδροι του
τελευταίου Συνεδρίου και οι αποφάσεις του έχουν την ίδια ισχύ με τα τακτικά
Συνέδρια.
Συγκαλείται για ορισμένο ή ορισμένα θέματα από τον
Πρόεδρο του Κινήματος ή κατόπιν αποφάσεως των 2/3 του όλου αριθμού των μελών
της Κ.Π.Ε, ύστερα από αίτημα τουλάχιστον του 1/3 των μελών της, επί θεμάτων που
τέθηκαν αιτιολογημένα για την σύγκλησή του. Η διαδικασία της προκήρυξης είναι
παρόμοια με αυτή του Τακτικού Συνεδρίου.
Στα συνέδρια τακτικά ή έκτακτα μπορούν να παρίστανται
και να συμμετέχουν, χωρίς δικαίωμα ψήφου, αντιπροσωπείες των συνεργαζομένων
κομμάτων και κινημάτων.
5.2 Κεντρική Πολιτική Επιτροπή(Κ.Π.Ε).
Είναι το ανώτατο όργανο λήψης αποφάσεων μεταξύ δύο
Συνεδρίων. Αποτελείται από τα παρακάτω μέλη:
Α) Πρόεδρο και
Αντιπρόεδρο
Β) Βουλευτές-Ευρωβουλευτές ( Συμμετέχουν στην Κ.Π.Ε
αλλά δεν είναι στα 101 μέλη.
Γ) Γενικό Γραμματέα
Δ) Επόπτες Περιφερειών(13)
Ε) Αιρετά Μέλη.
Το σύνολο των μελών της Κεντρικής Επιτροπής δεν μπορεί
να ξεπερνά τα 101 άτομα ( Υπάρχουν εξαιρέσεις πχ το Β.)
5.2.1Κατά την διεξαγωγή
του πρώτου Συνεδρίου, θα εκλεγούν περίπου πενήντα (50) αιρετά μέλη με
υποψηφιότητες από το Σώμα των Συνέδρων (ο ακριβής αριθμός εξαρτάται από τις
κενές θέσεις ώστε να συμπληρωθεί δεσμευτικά ο τελικός αριθμός 101). Μετά η καινούργια Κ.Π.Ε θα αποφασίσει για το
επόμενο συνέδριο και τα πόσα άτομα θα είναι αιρετά.
Τα υπόλοιπα 50 άτομα θα επιλεγούν με κλήρωση (πλην
Προέδρου-Αντιπροέδρου και Γενικού Γραμματέα που θα πρέπει να εκλεγούν), όπως παρακάτω:
Α. Τα 25 άτομα, από μέλη της Ιδρυτικής[1]
προσωρινής Κεντρικής Πολιτικής Επιτροπής και
Β. Τα υπόλοιπα 25 άτομα, από τα υπόλοιπα μέλη της
προσωρινής Κεντρικής Πολιτικής Επιτροπής όπως θα είναι την ημέρα έναρξης του
Συνεδρίου.
Σκοπός είναι η προοδευτική ενσωμάτωση και προσαρμογή
των νέων μελών στο πλαίσιο της Κεντρικής Πολιτικής Επιτροπής και των
διαδικασιών του κόμματος.
5.2.2.Το Συνέδριο εκλέγει
τα μέλη τα οποία θέτουν υποψηφιότητα για την Κεντρική Πολιτική Επιτροπή,
θα κρατηθεί λίστα αναπληρωματικών από τις εκλογές, η οποία θα χρησιμοποιείται
για τη συμπλήρωση των μελών της Κ.Π.Ε. Σε περίπτωση παραίτησης ή απώλειας της
ιδιότητας του μέλους της Κ.Π.Ε. Αν ο αριθμός των υποψηφιοτήτων δεν επαρκεί για
να συμπληρωθεί ο αριθμός 101, επιλέγονται με κλήρωση από την προηγούμενη Κ.Π.Ε.
5.2.3
Σύγκληση Κεντρικής Πολιτικής Επιτροπής
Η
Κεντρική Πολιτική Επιτροπή συνεδριάζει τακτικά κάθε μήνα με θεματολογία η οποία
γνωστοποιείται τουλάχιστον 5 ημέρες πριν την ημέρα συνεδρίασης. Υπεύθυνος για
την σύγκλιση είναι ο Γενικός Γραμματέας.
Μπορεί
να συνεδριάσει έκτακτα με πρόταση του Προέδρου ή κατόπιν αιτήματος τουλάχιστον
του 35% των μελών της. Στην έκτακτη σύγκληση του Κ.Π.Ε η θεματολογία
καθορίζεται από αυτούς οι οποίοι προκάλεσαν την σύγκλησή της.
5.2.4 Γενικός
Γραμματέας
Α) Είναι ο εκπρόσωπος – αυτός που προεδρεύει
της Κεντρικής Πολιτικής Επιτροπής και γενικός διευθυντής του κόμματος.
Β) Επιβλέπει
την εκτέλεση των αποφάσεων του Συνεδρίου και της Κεντρικής Επιτροπής και
συντονίζει την λειτουργία των δομών του κόμματος.
Γ) Εισηγείται
νέα θέματα στην Κεντρική Επιτροπή και τηρεί αρχείο των αποφάσεων της.
Δ) Εκλέγεται
από το Συνέδριο
5.2.5 Επιστημονικές
Ομάδες
α.
Η Κεντρική Πολιτική Επιτροπή αποφασίζει για την συγκρότηση επιστημονικών Ομάδων
για την θεματική επεξεργασία της πολιτικής του Κινήματος, οι οποίες είναι
βοηθητικές της Κ.Π.Ε, της Εκτελεστικής Επιτροπής και της Κοινοβουλευτικής
Ομάδας.
β.
Κάθε μέλος της Κεντρικής Πολιτικής Επιτροπής είναι υποχρεωμένο να δηλώνει
συμμετοχή σε μία τουλάχιστον Επιστημονική Ομάδα.
γ. Η
Κ.Π.Ε ορίζει δύο μέλη ως συντονιστή και αναπληρωτή συντονιστή σε κάθε ομάδα.
δ.
Μέλη των επιστημονικών Ομάδων μπορεί να είναι τα
μέλη και οι φίλοι του κινήματος.
5.3 Εκτελεστική Πολιτική Επιτροπή
Είναι
διοικητικό όργανο για την υλοποίηση των αποφάσεων του Συνεδρίου και της
Κεντρικής Πολιτικής Επιτροπής.
5.3.1
Εκλογή μελών - Θητεία
Αποτελείται από τον Γενικό Γραμματέα και μέλη τα οποία εκλέγει η Κ.Π.Ε με
ψηφοφορία. Οι θητείες των μελών της
Εκτελεστικής Επιτροπής δεν μπορούν να ξεπερνούν τις 3 διαδοχικές και τις 5
συνολικά.
5.3.2 Αντικατάσταση Μέλους
Εκτελεστικής Πολιτικής Επιτροπής
Η Αντικατάσταση μέλους της μπορεί να
γίνει στις εξής περιπτώσεις:
α. Κατόπιν παραίτησης του μέλους
β. Κατόπιν αιτιολογημένου αιτήματος
του Προέδρου η της επιτροπής Δεοντολογίας και έγκρισης της Κεντρικής
Πολιτικής Επιτροπής με ποσοστό 50%+1 ψήφο.
γ.
Με αιτιολογημένο αίτημα της πλειοψηφίας της Κοινοβουλευτικής ομάδας η με
πρόταση της Εκτελεστικής Πολιτικής Επιτροπής και συμφωνίας τουλάχιστον ποσοστού
50% + 1 της ΚΠΕ.
5.3.3 Ανάθεση τομέων ευθύνης
Η Εκτελεστική Επιτροπή
αναθέτει στα μέλη της κατόπιν συζήτησης τον τομέα ευθύνης τους καθώς και τον
υπεύθυνο Συντονιστή τους. Η Κεντρική Πολιτική Επιτροπή εγκρίνει
κατά πλειοψηφία τους υπεύθυνους των τομέων ευθύνης ή αποφασίζει αλλαγές.
5.3.4 Σύγκληση Πολιτικής
Εκτελεστικής Επιτροπής
Η Ε.Ε. συνεδριάζει τακτικά ανά Εβδομάδα και εκτάκτως με πρόταση του
Προέδρου ή με πρόταση κάποιου μέλους της και συμφωνία τουλάχιστο του 50% των
μελών της.
5.4 Επιτροπή Οικονομικής διαχείρισης
Εξαιτίας
της σπουδαιότητας της οικονομικής διαχείρισης και της διαφάνειας την οποία
επιβάλλεται να υπάρχει στην οικονομική διαχείριση, θα υπάρχει επιτροπή
οικονομικών η οποία θα αποτελείται από τον Πρόεδρο, τον Οικονομικό Διαχειριστή,
τον γενικό γραμματέα και δύο Βουλευτές, η (αν δεν υπάρχουν), δύο μέλη της
Κεντρικής Πολιτικής Επιτροπής τα οποία θα επιλέγονται με κλήρωση από όσους
επιθυμούν να συμμετέχουν.
5.4.1
Εκλογή μελών
Ο
Πρόεδρος και ο Γενικός Γραμματέας θα είναι μόνιμα μέλη της Επιτροπής
Οικονομικής Διαχείρισης.
Οι δύο Βουλευτές που θα συμμετέχουν στην επιτροπή εκλέγονται με ψηφοφορία
μεταξύ των Βουλευτών της Κοινοβουλευτικής Ομάδας.
Προτιμητέο
είναι να εκλέγονται, αν είναι εφικτό, μέλη της επιτροπής οι έχοντες οικονομικές
γνώσεις (Οικονομολόγοι, Λογιστές).
Ο
Οικονομικός Διαχειριστής ορίζεται από την Κεντρική Πολιτική Επιτροπή.
5.4.2
Θητεία
Η
θητεία των μελών της Επιτροπής Οικονομικής Διαχείρισης διαρκεί έως τη σύγκληση
του επόμενου Τακτικού ή Έκτακτου Συνεδρίου.
Μέλος
της Επιτροπής δύναται να αντικατασταθεί πριν τη λήξη της θητείας του, κατόπιν
αιτιολογημένης έκθεσης της Επιτροπής Δεοντολογίας και απόφασης της Κ.Π.Ε με ποσοστό 50% +1
Άρθρο
6 – Ο Πρόεδρος
6.1 Εκλογή
Ο Πρόεδρος εκλέγεται άμεσα από το Συνέδριο,
κατόπιν ψηφοφορίας. Εκπροσωπεί και εκφράζει το Κίνημα. Επίσης
συγκαλεί τα όργανα και έχει ευθύνες ενοποίησης και στρατηγικής
κατεύθυνσης.
Προσωρινός
πρόεδρος, (μέχρι την πραγματοποίηση του 1ου Συνεδρίου το
αργότερο εντός 6 μηνών) ορίζεται ο Παπαδόπουλος Νικόλαος του ………………..,
…………………., κάτοικος …………………., με ΑΔΤ ……………………………
Για
την εκλογή του Προέδρου κατά την πρώτη ψηφοφορία απαιτείται το 50% +1ψήφος των έγκυρων ψηφοδελτίων. Σε περίπτωση μη
εκλογής Προέδρου κατά την πρώτη ψηφοφορία, επαναλαμβάνεται η διαδικασία μεταξύ
των επικρατέστερων δύο υποψηφίων, με αποτέλεσμα εκείνου που έχει έλθει πρώτος
σε ψήφους.
6.1.1
Δικαίωμα υποψηφιότητας
Υποψηφιότητα
για την θέση του Προέδρου στο Κίνημα μπορεί να θέσει οποιοδήποτε μέλος του
Κινήματος ηλικίας μεγαλύτερης των 30 ετών. Ο υποψήφιος
για να υποβάλει αίτημα πρέπει να έχει υπογραφές υποστήριξης απο 30 συνέδρους με
δικαίωμα ψήφου ή να έχει την υποστήριξη 3 Περιφερειαρχών.
Οι υποψηφιότητες διαβιβάζονται στην Κεντρική Πολιτική Επιτροπή και κατόπιν
έγκρισης προωθούνται στην Επιτροπή του Συνεδρίου.Σε περίπτωση ένστασης από
μέλος της Κ.Π.Ε για κάποια υποψηφιότητα, γίνεται ψηφοφορία μεταξύ των μελών της
και απορρίπτεται η υποψηφιότητα μόνο εάν η υποψηφιότητα συγκεντρώσει
περισσότερες από 70% αρνητικές ψήφους.
6.1.2
Θητεία
Η
θητεία του Προέδρου διαρκεί κανονικά μέχρι το επόμενο τακτικό Συνέδριο και
μπορεί να λήξει στις εξής περιπτώσεις:
α.
Σε περίπτωση παραίτησής του.
β.
Σε περίπτωση σύμφωνης
γνώμης της πλειοψηφίας τουλάχιστον του 70%
της Κεντρικής Επιτροπής με ποσοστό συμμετοχής 70%.
6.1.3 Δικαιώματα
Προέδρου στις αποφάσεις της Κ.Π.Ε.
1. Οι
αποφάσεις της Κ.Π.Ε. θεωρούνται έγκυρες εφόσον υπερψηφιστούν με ποσοστό πενήντα
τοις εκατό (50%) συν ένα (1) των μελών, εκτός εάν το Καταστατικό προβλέπει
ανώτερα ποσοστά για την αποδοχή συγκεκριμένων αιτημάτων ή για τη συμμετοχή σε
διαδικασίες.
2. Ο
Πρόεδρος δύναται, επί θεμάτων που κρίνει ιδιαιτέρως σημαντικά, να ορίζει ως
όριο έγκρισης το εβδομήντα τοις εκατό (70%). Ακόμα και εάν έχει περάσει σε
πρώτη ψηφοφορία με 50% +1 έχει το δικαίωμα να το πάει στην επόμενη ψηφοφορία να
βάλει όριο το 70%.
6.2 Εκλογή Αντιπροέδρου
Από το Συνέδριο εκλέγεται Αντιπρόεδρος ο
οποίος αντικαθιστά τον Πρόεδρο σε περίπτωση απουσίας, κολλήματος ή με την
σύμφωνη γνώμη του,
Άρθρο
7 – Κοινοβουλευτική Ομάδα
7.1 Ο Πρόεδρος και η Κοινοβουλευτική Ομάδα
(Κ.Ο.) δύνανται να υποβάλλουν προτάσεις πολιτικών θέσεων προς την Κεντρική
Πολιτική Επιτροπή για νομοσχέδια που αφορούν το μεγαλύτερο μέρος της κοινωνίας.
Η
Κεντρική Πολιτική Επιτροπή αποφασίζει τις βασικές πολιτικές κατευθύνσεις επί
των υπό ψήφιση νομοσχεδίων και τις μεταφέρει στην Κοινοβουλευτική Ομάδα.
Ο
Πρόεδρος και η Κ.Ο είναι αρμόδιοι να επεξεργάζονται και να διαμορφώνουν τις
τελικές πολιτικές θέσεις του κόμματος αναφορικά με τα νομοθετήματα, σύμφωνα με
τις αρχές και το πρόγραμμα του κινήματος.
7.1.2 Ψηφοδέλτιο Επικρατείας
Ο
Πρόεδρος του κόμματος και η Κεντρική Πολιτική Επιτροπή προτείνουν τα πρόσωπα. Η
Κ.Π.Ε επιλέγει με ψηφοφορία
7.1.3 Ο Πρόεδρος του πολιτικού κινήματος <Ελληνικός Παλμός> αποφασίζει
με τη σύμφωνη γνώμη του 70% των μελών αλλά και την συμμετοχή του 70% της
Κ.Π.Ε., την συνεργασία προεκλογικά ή μετεκλογικά ή ακόμα και την συμμαχία με
κόμματα ή κινήματα ή προσωπικότητες διεθνούς προβολής και αποδοχής, τα οποία
υπηρετούν τους ίδιους σκοπούς, τις ίδιες αρχές και αξίες όπως προκύπτουν από τη
Διακήρυξη και το καταστατικό του κινήματος.
Άρθρο
8 -Όργανα Ελέγχου
8.1 Επιτροπή Δεοντολογίας και παραπόνων
8.1.1. Αρμοδιότητες:
Εποπτεύει την τήρηση των ηθικών, πολιτικών και καταστατικών κανόνων του
κινήματος.
Εκδικάζει παραπτώματα και απαντά σε παράπονα
με βάση τους κανόνες λειτουργίας, δημοσιευμένους και εγκεκριμένους από την
Κεντρική Πολιτική Επιτροπή.
8.1.2. Δικαιώματα στην διαδικασία για την
λήψη αποφάσεων :
1.
Δικαίωμα Ακρόασης: Κάθε μέλος που παραπέμπεται στην Επιτροπή
Δεοντολογίας-Παραπόνων πρέπει να έχει το δικαίωμα να λάβει πλήρη γνώση της
καταγγελίας, να ενημερωθεί για τις συγκεκριμένες φερόμενες πράξεις και να
υποβάλει έγγραφες ή προφορικές εξηγήσεις πριν ληφθεί οποιαδήποτε
απόφαση.
2.
Δικαίωμα Υπεράσπισης: Ο κατηγορούμενος έχει το δικαίωμα να εκπροσωπηθεί από
πρόσωπο της επιλογής του, ενώ έχει το δικαίωμα να προσκομίσει αποδεικτικά
στοιχεία και να καλέσει μάρτυρες υπεράσπισης.
3.
Αρχή της Αναλογικότητας: Οι ποινές που επιβάλλονται πρέπει να είναι ανάλογες
της βαρύτητας του παραπτώματος και να αιτιολογούνται πλήρως και επαρκώς στην
απόφαση της Επιτροπής Δεοντολογίας-Παραπόνων.
4.
Διαφάνεια στη Λήψη Αποφάσεων: Όλες οι αποφάσεις της Επιτροπής
Δεοντολογίας-Παραπόνων πρέπει να καταγράφονται επίσημα, να αιτιολογούνται και
να κοινοποιούνται στα ενδιαφερόμενα μέρη. Σε περιπτώσεις ιδιαίτερης
σοβαρότητας, οι αποφάσεις μπορούν να δημοσιεύονται, με σεβασμό στα προσωπικά
δεδομένα.
5.
Εξασφάλιση Αμεροληψίας: Τα μέλη της Επιτροπής Δεοντολογίας-Παραπόνων που έχουν
προσωπική εμπλοκή στην υπόθεση (π.χ. προσωπική σχέση ή άμεση συμμετοχή στο
γεγονός) υποχρεούνται σε αυτοεξαίρεση.
6.
Υποχρεωτική Παρουσία Νομικού: Τουλάχιστον ένα μέλος της Επιτροπής
Δεοντολογίας-Παραπόνων πρέπει να είναι νομικός ή πρώην δικαστικός για να
διασφαλίζεται η τήρηση των νομικών και καταστατικών κανόνων.
7.
Διαφάνεια στις Καταγγελίες: Οι καταγγελίες εναντίον οποιουδήποτε μέλους πρέπει
να συνοδεύονται από επαρκή τεκμηρίωση. Καταγγελίες που δεν περιλαμβάνουν
συγκεκριμένα στοιχεία δεν μπορούν να αποτελούν βάση για πειθαρχική διαδικασία.
8.
Πλήρης Πρόσβαση στις Αποφάσεις της Επιτροπής Δεοντολογίας-Παραπόνων: Τα μέλη
της Επιτροπής Δεοντολογίας-Παραπόνων έχουν πλήρη πρόσβαση στα πρακτικά των
συνεδριάσεων και στις εισηγήσεις που αφορούν ζητήματα δεοντολογίας, ώστε να
διασφαλίζεται η ενημέρωσή τους πριν από κάθε απόφαση.
9.
Αυτεπάγγελτη Παρέμβαση της Επιτροπής Δεοντολογίας-Παραπόνων: Η Επιτροπή
Δεοντολογίας-Παραπόνων μπορεί αυτεπαγγέλτως να επιλαμβάνεται ζητημάτων που
αφορούν σοβαρές παραβιάσεις δεοντολογίας, ακόμη και αν δεν υπάρχει επίσημη
καταγγελία. Πάντα με τεκμηριωμένη άποψη.
10.
Ισχύει το τεκμήριο αθωότητας: κάθε ( κατηγορούμενος ) είναι αθώος μέχρι
τελεσίδικης απόφαση που να αποδεικνύει το αντίθετο
11.
Βάρος απόδειξης: Το βάρος απόδειξης το έχουν αυτή που κατηγορούν και όχι ο
κατηγορούμενος. Πάσα αμφιβολία είναι υπέρ του κατηγορούμενου.
12.
Οποιαδήποτε απόφαση που θα παρθεί χωρίς απολογία του ( φερόμενου ως
κατηγορούμενου ) είναι άκυρη. Σε περίπτωση που δεν αιτιολογηθεί, ισοδυναμεί με
αποδοχή της κατηγορίας.
8.1.3
ΘΕΜΑΤΑ ΔΙΑΓΡΑΦΩΝ
1.
Διαδικασία:
Η διαγραφή μπορεί να
προταθεί μετά από αιτιολογημένη έκθεση της επιτροπής δεοντολογίας. Μπορεί να
προταθεί επίσης απευθείας από τον Πρόεδρο. Την απόφαση για οριστική διαγραφή
παίρνει η Κ.Π.Ε με ποσοστό 50% + 1
8.2 Επιτροπή Οικονομικού Ελέγχου
8.2.1
Σκοπός
Έχει
ως έργο να προβαίνει σε τακτικούς ελέγχους των οικονομικών του Κινήματος ανά
εξάμηνο και έκτακτους ελέγχους κατά εντολή της πλειοψηφίας του 70% των μελών
της Κεντρικής Πολιτικής Επιτροπής. Συντάσσει έκθεση ελέγχου και ενημερώνει την
Κ.Π.Ε
8.2.2
Σύνθεση και Εκλογή
Είναι πενταμελής επιτροπή η οποία
εκλέγεται από το Συνέδριο. Δικαίωμα υποψηφιότητας για την επιτροπή έχει κάθε
μέλος του Συνεδρίου.
8.3 Δικαιολογητικά για συμμετοχή στις
Επιτροπές Ελέγχου
Για να συμμετάσχει υποψήφιος στις
Επιτροπές Ελέγχου, πρέπει να έχει καθαρό ποινικό μητρώο και φορολογική
ενημερότητα. Το ίδιο ισχύει και για την Επιτροπή στο 5.4
Άρθρο
9 – Παιδεία και Πολιτισμός
Το Κίνημα προάγει την ελληνική παιδεία
εμπνεόμενη από τα Ορθόδοξα Πατερικά και κλασικά συγγράμματα.
Στηρίζει δράσεις λαϊκού πολιτισμού,
μουσικής, παραδόσεων, και ιστορικής μνήμης.
Άρθρο
10 – Πολιτική Παρουσία
Το
Κίνημα θα συμμετέχει σε Εθνικές εκλογές αλλά και στις Ευρωεκλογές. Σε ότι αφορά
τις δημοτικές η περιφερειακές, εφόσον το αποφασίσει η Κ.Π.Ε θα ανακοινώνει ποια
δημοτική - περιφερειακή ομάδα θα στηρίζει.
Στόχος του κινήματος είναι η διακονία
της πολιτείας.
Η πολιτική δράση ασκείται με υπευθυνότητα,
αλήθεια και αποφυγή κάθε καιροσκοπισμού.
Άρθρο
11 – Οικονομικοί Πόροι
Ετήσιες συνδρομές μελών.
Εθελοντικές εισφορές και δωρεές.
Έσοδα από εκδόσεις, εκδηλώσεις και
εκπαιδευτικές δραστηριότητες. Κάθε νόμιμο έσοδο από το εσωτερικό και το
εξωτερικό.
Άρθρο
12 – Τροποποιήσεις Καταστατικού
Το καταστατικό τροποποιείται από Τακτικό
ή Έκτακτο Συνέδριο κατόπιν εισήγησης της Κεντρικής Επιτροπής, με πλειοψηφία 70%
των μελών της και συμμετοχή τουλάχιστον 70%.
Άρθρο
13 – Διάλυση του Κινήματος
Σε περίπτωση διάλυσης, η περιουσία του
Κινήματος θα αποφασιστεί που θα μοιραστεί μεταγενέστερα με απόφαση της Κ.Π.Ε.
[1] Ως
Ιδρυτική θεωρείται η αρχική ομάδα των 40 ατόμων που ενεργοποίησαν συλλογικά τις
διαδικασίες ίδρυσης του κόμματος τον Ιούνιο 2025.

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου